Verfijnen

Resultaten

Contactinformatie
de Bibliotheek Utrecht
Utrecht

Yavanne van Tiggelen
Oudegracht 167
3511 AL Utrecht
E y.van.tiggelen@bibliotheekutrecht.nl

Doelgroepen
  • Vanaf 18 jaar (18+)

Kernfunctie
  • Informeren
  • Ontmoeting en debat

Innovatiefase
  • geïmplementeerd en toegepast op één locatie

Thema

Persoonlijke ontwikkeling
  • een leven lang leren
  • community en connectie (kennisdelen en cocreatie)

Flankerende prioriteiten
  • marketing
  • kennisdeling

Evaluatievorm
  • evaluatieverslag

Project overnamemogelijkheid
  • gratis

de Denkplaats

De Denkplaats is een soort werkplaats voor kennis, ideeën en plannen, zowel online als fysiek. Een plek voor activiteiten (workshops, lezingen en een open podium voor briljante ingevingen bijvoorbeeld) die uitnodigen tot actief denken. De bedoeling is mensen (en daarmee gedachten) samen te brengen en elkaar te laten helpen.
De bijeenkomsten van de Denkplaats worden georganiseerd op inspirerende plekken buiten de bibliotheek, waar de doelgroep al graag komt.


Website

Doel innovatieproject

• Het creëren van een plek om kennis te halen, brengen en delen.
• Inspelen op behoefte aan toepasbare kennis in samenleving (met name bij de doelgroep 20 tot 35).
• Bereiken nieuwe doelgroep: De denkplaats richt zich op 20 tot 35 jarigen, een groep die goed vertegenwoordigd is in de stad, maar nog niet veel in de Bibliotheek te vinden is.


Startjaar innovatie
  • 2016

Toelichting innovatiefase

Twee bijeenkomsten georganiseerd op locatie buiten de bibliotheek, in samenspraak met doelgroep. Digitaal platform voor discussie en kennis delen via Kenniscloud gekoppeld aan bijeenkomsten.
Project wordt voortgezet; in najaar 2017 weer twee bijeenkomsten.


Samenwerkingspartners overig

Koffie Leute Utrecht, Universiteit voor Humanistiek Utrecht, Universiteit Utrecht, Social Trade Organisation Utrecht, Bibliotheek midden-brabant (Kenniscloud)


Resultaat

Voor beide bijeenkomsten is het gelukt om sprekers uit de stad te vinden die graag iets kwamen vertellen, uit enthousiasme voor het onderwerp, de vorm en de locatie.
Sprekers waren heel blij met het publiek; betrokken en enthousiast. Ander (jonger) publiek dan ze normaal treffen bij lezingen.
Ook het publiek zelf was ook heel enthousiast, bezoekers willen graag meedenken oer vorm en inhoud van komende bijeenkomsten.



Evaluatie toelichting

Bezoekers waren heel enthousiast en willen graag meedenken over de inhoud van vervolgbijeenkomsten.