Digitaal Praatmaatje
In dit experiment test het Innovatieam Flevoland met De Nieuwe Bibliotheek een unieke ‘AI tutor’ gebaseerd op spraakherkenningstechnologie. Deze ...
In dit experiment test het Innovatieam Flevoland met De Nieuwe Bibliotheek een unieke ‘AI tutor’ gebaseerd op spraakherkenningstechnologie. Deze ...
Temi de Robot heeft drie maanden stage gelopen als hospitality medewerker in de Nieuwe Bibliotheek in Almere Stad. Het doel van deze sociale ...
Het project is gestart met een brainstormsessie waarin jongeren hun ervaringen met de bibliotheek deelden. Hieruit bleek dat er veel behoefte was ...
Jongeren zijn niet alleen leerplichtig, ze hebben ook recht op onderwijs! Het plaatsen van jongeren (12-17 jaar) op een Internationale Schakelklas ...
Je wordt 18 jaar, hoera! Een bijzonder moment. Je bent voor de wet volwassen, je krijgt formele verantwoordelijkheid en je hebt stemrecht. Je mag ...
Zoeken in de digitale bibliotheek is best moeilijk als je niet weet wat je zoekt, of hoe je moet zoeken. Door met natuurlijke taal te kunnen ...
In 2021 werd een online escaperoom ontwikkeld voor kinderen van 9 tot en met 12 jaar om ze op een speelse manier te laten ervaren dat lezen leuk ...
Het hoofddoel van Letter voor Letter was om organisaties bekend te maken met laaggeletterdheid, het onderwerp bespreekbaar te maken en om ...
Screen Time Game is een online game rondom het het thema 'mediaopvoeding'. Deze game wordt echter niet gericht op kinderen en jongeren, maar op ...
Innovatieteam Flevoland onderzoekt de meerwaarde van voice assistants in verschillende varianten, waaronder deze pilot 'spraakgestuurd zoeken in ...