Verfijn je zoekopdracht
Contactinformatie
Fers
Leeuwarden

Aan Kootstra
E aan@fers.nl

Doelgroepen
  • docenten voortgezet onderwijs
  • Kinderen 4-6 jaar
  • Kinderen 7-9 jaar
  • Kinderen 10-12 jaar
  • leerkrachten primair onderwijs
  • leerlingen bovenbouw primair onderwijs

Programmalijnen
  • Geletterde samenleving
  • Participatie in de informatiesamenleving
  • Leven lang ontwikkelen

Innovatiefase
  • Opschalingsfase: Regionale en landelijke verspreiding

Impact door Connectie op School (PO)

Hoe adopteren kinderen nieuwe ontwikkelingen en technologie zo gemakkelijk mogelijk om daarmee lokale impact te realiseren? Uitgangspunt is dat door het gebruik van goedkope technologie en een passende werkmethode de slagkracht en het handelingsperspectief van kinderen vergroot wordt. Het stelt hen namelijk in staat om de macht over de technologie te hebben en die betekenisvol voor zichzelf, de school of hun omgeving te kunnen inzetten. In de praktijk betekent het dat kinderen een gezamenlijk doel formuleren en hiervoor een oplossing 'maken'. Daarbij gebruiken zij de machines en materialen uit het mobiele lab, maar ook noodzakelijke kennis van buiten wordt ingevlogen.

Vaardigheden: 21st century skills, creatief denken, probleem oplossen, ICT basisvaardigheden, samenwerken

Technieken: 2D, 3D, maken, programmeren, elektronica


Doel innovatieproject

Hoe adopteren kinderen nieuwe ontwikkelingen en technologie zo gemakkelijk mogelijk om daarmee lokale impact te realiseren?
Uitgangspunt is dat door het gebruik van goedkope technologie en een passende werkmethode de slagkracht en het handelingsperspectief van kinderen vergroot wordt. Het stelt hen namelijk in staat om de macht over de technologie te hebben en die betekenisvol voor zichzelf, de school of hun omgeving te kunnen inzetten. In de praktijk betekent het dat kinderen een gezamenlijk doel formuleren en hiervoor een oplossing ?maken?. Daarbij gebruiken zij de machines en materialen uit het mobiele lab, maar ook noodzakelijke kennis van buiten wordt ingevlogen.


Startjaar innovatie
  • 2017



Copyright 2024 Innovatiebieb Sitemap | Algemene voorwaarden | Pricacybeleid