Verfijnen

Resultaten

Contactinformatie
Biblionet Groningen Basisbibliotheek
GRONINGEN

Anneke Attema
M 0625694377
E a.attema@biblionetgroningen.nl

Doelgroepen
  • Vanaf 18 jaar (18+)
  • bibliotheekmedewerkers

Kernfunctie
  • Informeren

Innovatiefase
  • pilot / experiment

Thema

Verandering en verbreding
  • optimalisatie en transformatie

Evaluatievorm
  • evaluatieverslag

Project overnamemogelijkheid
  • onbekend

Gezamenlijke klantenservice

In eerste instantie is de klantenservice in november 2016 opgezet vanwege de invoering van een nieuw bibliotheekabonnement. Wanneer mensen vragen hadden over het nieuwe abonnement konden ze op de website een nieuw centraal telefoonnummer en e-mailadres vinden.

Vervolgens is een volgende stap gezet: in Bibliotheek Haren is een pilot opgezet waarbij iedereen, die belt naar Bibliotheek Haren, direct wordt doorgeschakeld naar de klantenservice. Wanneer iemand nu naar een bepaalde bibliotheekvestiging belt, krijgt diegene nog een medewerker uit de bibliotheek aan de lijn. Als deze pilot goed loopt, zal het idee van een overkoepelende klantenservice worden doorgevoerd voor alle bibliotheken in de provincie. Waarbij het de bedoeling is dat er in meerdere bibliotheken in de provincie klantenservicewerkplekken komen. De klantenservice is opgezet in samenwerking met het Groninger Forum; zowel medewerkers van Biblionet Groningen als Groninger Forum draaien diensten voor de klantenservice.


Doel innovatieproject

Het uiteindelijke doel van het innovatieproject is dat alle bibliotheken een directe doorschakeling naar de klantenservice krijgen.
Ook is het doel dat deze klantenservice, die nu nog van 9 tot 18 uur beschikbaar is, haar openingstijden zal verlengen van 9 tot 20 uur.


Startjaar innovatie
  • 2016

Samenwerkingspartners
Naam organisatie Soort organisatie Plaats
Groninger Forum Bibliotheek Groningen