Verfijnen

Resultaten

Contactinformatie
Probiblio
Hoofddorp

Kirsten Hazewinkel
T 023 5546384
E khazewinkel@probiblio.nl

Doelgroepen
  • bibliotheekmedewerkers

Kernfunctie
  • Informeren

Innovatiefase
  • geïmplementeerd en toegepast bij meerdere bibliotheekorganisaties

Thema

Flankerende prioriteiten
  • marketing

Evaluatievorm
  • geen evaluatie

Project overnamemogelijkheid
  • gratis

Communicatie Toolkit

Om tijdens de landelijke campagnes direct goed van start te gaan, bieden wij je een complete communicatietoolkit. Hierin vind je onder andere een communicatieplan, beeldmateriaal, (web)teksten en leuke ideeën/acties, handig om lokaal toe te passen! En je kunt hier direct mee aan de slag.


Doel innovatieproject

Bibliotheken in Noord- en Zuid-Holland structureel ondersteunen met de marketingcommunicatie bij een aantal landelijke thema’s, waarmee de landelijke positionering wordt versterkt.


Startjaar innovatie
  • 2017

Aanpak project

Het aanbod aan bibliotheken is zeven keer per jaar een communicatie toolkit, waarvan er 4 aansluiten bij de landelijke thema’s en 3 op actuele thema’s. Op de website van ProBiblio willen we een platform maken per thema waar zowel de toolkit staat, maar waar ook andere diensten/producten komen te staan rondom dat thema. Dit in samenwerking met de afdelingen Mediawijsheid en Collecties. Waar nodig vragen we een extern persoon met specialistische kennis op een bepaald gebied om ook input te geven.


Resultaat

De bibliotheken zijn beter in staat om marketingcommunicatie toe te passen rond bestaande voor bibliotheken relevante en actuele thema’s.